Mercedes Benz L6600 a fost un camion de mediu tonaj ce s-a fabricat intre 1950 si 1959. A devenit rapid un succes de piata, cu toate ca avea o capacitate nu foarte mare de incarcare (6,6 tone). Desi concurentii sai il surclasau la acest capitol, camionul construit la uzinele din Gaggenau a avut un pret mult mai accesibil, fiind in topul preferintelor transportatorilor. Motorul diesel de 8,3 litri si 145 CP facea fata cu greu drumurilor in rampa sau situatiilor de supraincarcare, ansa s-a dovedit extrem de fiabil, fiind compromisul ideal in materie de costuri pentru clientii sai.
Macheta este printre cele mai mari realizate la scara 1/18 (daca nu cea mai mare, cel putin pana acum), dimensiunile sale de 50 x 13 x 17 cm fiind cu adevarat impresionante. La astfel de marimi se simte efectiv ca scara isi atinge limitele. Modelul e greu de apucat si de manevrat, se simte cum sasiul scartaie si se torsioneaza atunci cand e ridicat.
A fost o adevarata provocare pentru Minichamps, macheta fiind o realizare excelenta pentru nivelul anului 2004. O multime de detalii, majoritatea atent lucrate, adauga si mai mult farmec masinii.
Cabina este uriasa, ea singura depaseste in dimensiuni unele machete de automobile mici la aceeasi scara. Grila radiatorului nu este perforata, desi nu e evident la prima vedere. O mare problema este faptul ca usile nu se închid cu niciun fel de click, la orice inclinare laterala se deschid pur si simplu. In rest, finisarea este peste medie, cu faruri impecabile, oglinzi rabatabile si alte accesorii excelent realizate.
Platformei de incarcare i s-a acordat o atentie cu totul speciala. Este fabricata in intregime din metal, iar obloanele sunt rabatabile pe 3 din cele 4 laturi. Pe podea este lipit un autocolant ce imita lemnul, relativ convingator. 3 arce metalice sunt principalele piese ale custii de sustinere a prelatei. Acestea nu sunt detasabile, insa stinghiile care fac legatura intre ele sunt. De altfel macheta vine cu stinghiile si prelata ambalate separat. Montajul e simplu iar fiecare stinghie (de plastic) imita nervurile lemnoase pe suprafetele sale. Intre obloane si platforma propriu-zisa exista un mic spatiu, sesizabil in poze.
Prelata este facuta din panza subtire de in si are pentru fiecare prindere de platforma cate o capsa rotunda. La final exista o guta (inclusa in pachet) care trebuie trecuta prin elementele de prindere, fixand astfel prelata. Singura problema, e imposibil de fixat prelata in spatiul dintre platforma si cabina, iar la trecerea firului prin gauri nici nu te poti gandi. In spate, curelele (care tin prelata inchisa pe laturi) sunt elegant figurate prin capse metalice care "agata" panza prelatei.
Interiorul este simplu, spartan chiar, un lucru obisnuit pentru un camion de acum 60 de ani. Nu exista mocheta insa podeaua imita destul de bine un covor cauciucat cu striatii. Foarte placute la atingere se simt banchetele, acoperite cu un material moale (vinilin?). Desi nu exista nimic care sa iasa in evidenta aici, atmosfera generala este destul de realista.
Compartimentul motor nu este chiar punctul forte al machetei. Decent detaliat, este insa departe de standardele actuale pentru un model high-end. Un detaliu interesant sunt barele metalice rabatabile de sustinere ale celor doua capote.
Sasiul principal este metalic, nici nu s-ar fi putut altfel. Piesele atasate lui sunt insa de plastic, inclusiv arcurile cu foi. Chiar si asa, camionul "se lasa" cativa milimetri cand este asezat pe roti, din cauza greutatii care apasa pe aceste arcuri oarecum flexibile. Cupla de remorca este metalica si functionala, pentru ca, dupa cum probabil stiti, acestui camion i se poate atasa o remorca. Intregul ansamblu, camion + remorca, ar atinge 90 de cm lungime. Greu de expus asa ceva, chiar si in cele mai generoase vitrine.
Poate ar fi meritat ca jantele sa fie un pic mai bine detaliate. Oricum, culoarea aleasa pentru jante si piesele din zona sasiului este potrivita, pentru ca nu poti spune la prima vedere daca acestea sunt sau nu metalice.
In concluzie, o macheta aparte, din cand in cand disponibila pe ebay, o alegere perfecta daca va plac camioanele, aveti spatiu suficient in vitrina si sunteti dispusi sa cheltuiti o suma importanta.
Sper ca restul pozelor - de detaliu - va vor convinge de farmecul acestui model. Pentru cei inca circumspecti, am sa-l aduc la o viitoare intalnire.