Autor Subiect: Interviu AUTOart  (Citit de 5601 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Interviu AUTOart
« : 05/20/10*, 13 »
Continuam seria de interviuri cu unul din cele mai populare branduri la scara 1:18, AUTOart.

Raspunsurile sunt cam 'comerciale', dar, sincer sa fiu, nu ma asteptam la altceva. E de apreciat ca s-au miscat repede.

*Avand in vedere ca interviul mi-a fost oferit in EXCLUSIVITATE pentru acest forum, in cazul in care doriti sa-l reproduceti in alta parte va rog sa-mi cereti in prealabil acordul.

Deci, sa-l 'ascultam' pe domnul Jimmy Yee, directorul AUTOart:

Rep: O intrebare destul de comuna pentru inceput, dar sunt sigur ca cititorii ar vrea sa stie o scurta istorie a AUTOart, de la primele modele pana la machetele foarte detaliate pe care le produceti de cativa ani incoace.

AUTOart: Prima serie de modele AUTOart, pe care am produs-o in 1999, a fost formata din Range Rover, Lexus GS si gama Toyota Corolla Rally. De-a lungul anilor, colectionarii au devenit din ce in ce mai pretentiosi, pana cand am produs primul Signature 1:18 al Mazda 787B, in 2006 si, mai tarziu, Cobra Concept cu o caroserie din aluminiu polisat, in 2009. In prezent, suntem producatorul cu cele mai multe machete la 1:18, oferind peste 1.000 de modele.

Rep: AUTOart sunt foarte populari pe piata machetelor. Chiar si in Romania, colectionarii prefera AUTOart in sectorul machetelor Premium. Pare ca sunteti liderii pietei mondiale. Ce parere aveti despre asta si cum faceti fata?

AUTOart: Fiecare producator alege pretul si standardul machetelor pe care vrea sa le faca in functie de asteptarile sale. Pur si simplu am ales sa ne orientam spre domeniul de preturi medii spre ridicate. Asta a devenit traditia noastra si vom urma aceeasi cale si in viitor.

Rep: Care sunt principalii pasi in producerea unui anumit model?

AUTOart: Mereu exista sugestii din partea fabricantilor de masini, a detinatorilor de licente, a colectionarilor, distribuitorilor si prietenilor in ceea ce priveste modelul de masina pe care sa-l reproducem. Discutam intern posibilitatile pentru orice sugestie sau intrebam expertii daca este posibil sa vindem destul daca ar fi sa alegem un anumit model. Nu exista nici un mod de a prezice daca subiectul va avea succes la vanzari. Instinctul nostru, alaturi de experienta, conduc la decizia finala.

Rep: Criza economica a lovit in mod evident si piata machetelor. Ati crescut preturile deja de ceva vreme. Nu sunteti ingrijorati in privinta cifrei de vanzari? Vor continua preturile sa creasca?

AUTOart: Nimeni nu vrea sa mareasca preturile decat daca este obligat sa o faca. Costul fortei de munca in China aproape s-a triplat calculand in dolari americani, fenomen care a avut loc in principal in ultimii 4-5 ani. Fiecare producator din domeniu este in aceeasi situatie, dar fiind un fabricant de machete de inalta calitate - asa ca AUTOart - care necesita multa munca manuala pentru a fi produse, noi suntem cei care am suferit cel mai mult deoarece munca manuala este factorul de cost major prin comparatie cu situatia altor producatori de jucarii de pe piata. Probabil preturile vor continua sa creasca atata vreme cat nivelul de trai din China se va imbunatati. Colectionarii au fost rasfatati cu modele de buna calitate la preturi scazute pentru prea multa vreme, cand fiecare muncitor tanar si capabil castiga aproximativ 2$ pe zi, timp de mai bine de doua decenii. Acum, ca muncitorul castiga 6-7$ pe zi muncind 12 ore, ceea ce oricum e foarte putin pentru standardul mondial de munca, oamenii au inceput sa isi puna intrebari despre pretul corect. Fiecare dintre modelele noastre 1:18 necesita mai multe sute de perechi de maini pentru fabricatie de la inceput pana la sfarsit si, inainte de asta, duzine de ingineri si modelatori trebuie sa lucreze timp de un an pentru a dezvolta instrumentatia. Mai mult, detinatorii de licente sunt din ce in ce mai lacomi, cerand din ce in ce mai multi bani pentru acordarea licentelor. La finalul zilei, cand macheta se vinde cu 100$ sau mai mult, colectionarii se plang ca este prea scumpa. Din punctul nostru de vedere, macheta este inca mult sub un pret rezolnabil pentru ca in zilele noastre nimeni nu face un profit din asta, dupa ce a consumat atat efort, timp si atatea investitii. Unii oameni spun ca un ceas elvetian de 1.000$ este un produs cu o buna valoarea cand, de fapt, modelele noastre la 1:18 sunt mult mai greu de dezvoltat si de produs. Daca machetele noastre ar fi fost produse de elvetieni, s-ar fi vandut cu 1.000$ in loc de 100$.

Rep: AUTOart a avut parte de multe critici, mai ales in ceea ce priveste modelele din 2008. Colectionarii s-au plans de grave probleme in ceea ce priveste Controlul Calitatii, pe langa preturile in crestere. Cum comentati?

AUTOart: 2008 a fost cel mai greu an pentru industria producatoare de machete. Incepand cu 2007, inflatia in China a crescut anormal si muncitorii pur si simplu nu mai puteau sa supravietuiasca doar cu cei 2-3$ pe zi pe care ii castigau. Ei renuntau la posturi, cautand locuri de munca mai bine platite. Cand muncitorii vin si isi dau demisia zilnic, calitatea devine indoielnica. Doar cand salariile au crescut considerabil, muncitorii au ramas si calitatea a redevenit constanta. Intre timp, a crescut si pretul produselor.

Rep: Intervalul 2009/2010 a adus unele schimbari in bine in ceea ce priveste problemele de calitate. Acesta a fost raspunsul vostru la criticile severe?

AUTOart: Nu a fost raspunsul nostru la critici, ci doar problema costurilor cu forta de munca, pe care a trebuit sa o rezolvam. Cand am crescut salariile muncitorilor, marind totodata si preturile produselor, toate problemele au fost rezolvate.

Rep: Urmariti si tineti cont de ceea ce discuta colectionarii pe cele mai importante forumuri internationale de profil? E posibil ca cei ce colectioneaza sa va propuna un anumit model pentru o macheta?

AUTOart: Primim intr-adevar sugestii de la colectionari pe diferite canale, inclusiv forumuri si vom tine mereu cont de aceste sugestii.

Rep: AUTOart a scos pe piata multe machete de masini clasice Mercedes-Benz. Cum se face ca ati ignorat W110 „Coada de randunica”, un model foarte cautat? Aveti vreun plan in ceea ce priveste aceasta macheta?

AUTOart: De obicei, facem o intreaga serie cand ne axam pe o anumita marca de masina. In cele din urma, vom face si W110 in viitorul apropiat, dar nu chiar acum.

Rep: AUToart ofera foarte putine modele vechi, din anii `20-`50. Care este cauza acestui lucru? Dar in ceea ce priveste categoria muscle cars?

AUTOart: Machetele masinilor de epoca se vand in numar mic, iar in acest caz nivelul nostru de pret nu se potriveste cu productia necesara pentru a nu iesi in pierdere. Majoritatea „masinilor cu muschi”, mai ales a celor americane, au fost deja reproduse de alte companii. Noi ne vom concentra in principal pe completarea seriilor Corvette si Mustang.

Rep: Cum ramane cu modelele Ferrari? Acestea sunt foarte cautate si atunci de ce lipsesc din oferta dumneavoastra?

AUTOart: Daca ar fi sa facem modele Ferrari, acestea ar trebui vandute cu cel putin 250$, altfel exclusivitatea apartine celor de la Mattel. Inca nu suntem pregatiti sa mergem la un astfel de nivel al preturilor si suntem convinsi ca numarul de machete vandute ar fi limitat; poate intr-o zi vom incerca si asta.

Rep: Cu ceva timp in urma, AUTOart a scos pe piata Seriile Signature, cu Mercedes 600 si Nissan Skyline Gr5. Anul acesta vor urma si alte modele, McLaren F1 si Bugatti Atlantic pentru a mentiona doar cateva. Care sunt motivele pentru lansarea unei colectii mai detaliate? Incercati sa concurati cu producatori highend cum ar fi CMC sau BBR?

AUTOart: Daca am ales sa facem modele la preturi medii spre ridicate, de aici nu putem merge decat in sus si nu invers. Deci nu putem decat sa facem modele din ce in ce mai bune din punct de vedere calitativ in viitor. Nu ii consideram pe cei de la CMC si BBR in competitie cu noi , deoarece ei lanseaza doar cateva modele anual, in timp ce noi facem mult mai multe.

Rep: Ciudat sau nu, AUTOart si CMC au lansat aproape simultan modelul Porsche 911 din 1964/65. Exista vreo poveste in spatele acestei intamplari? AUTOart si CMC au lansat modelul in culori diferite. A existat vreun fel de intelegere in acest sens?

AUTOart: A fost o coincidenta. Noi planuiam de 5 sau 6 ani sa facem Porsche 911 1964 si s-a intamplat pur si simplu sa lansam modelul odata cu cei de la CMC. Facem toata seria Porsche si, in cele din urma, vom ajunge sa fabricam toate modelele pe care Porsche le-a produs vreodata. In ceea ce priveste culoarea, noi avem preferintele noastre si desigur ca si distribuitorii ne-au sugerat sa producem modelul in culori diferite de cele de la CMC, pentru a putea vinde mai multe exemplare de la diferite firme.

Rep: Ce parere aveti despre lansarea modelului Bugatti Atlantic planificata de AUTOart si, de asemenea, de CMC pentru 2010? Diferenta de pret este mica; sunteti de parere ca AUTOart va depasi CMC cu aceasta lansare?

AUTOart: Ne facem propriile standarde bazandu-ne pe traditia noastra si la fel fac si cei de la CMC. Nu vrem sa ne comparam sau sa concuram unii cu ceilalti; pur si simplu producem si vindem in standardul obisnuit de pret pentru Signature, in cadrul propriilor canale.

Rep: In ultima vreme AUTOart a lansat multe modele japoneze clasice. Presupun ca acest fapt este, in primul rand, din ratiuni de marketing. Este piata asiatica o parte importanta pentru departamentul dumneavoastra de vanzari?

AUTOart: Toti asiaticii apreciaza produsele de inalta calitate, iar japonezii prefera modelele mai scumpe, dar de mai buna calitate, in dauna produselor vandute in masa la preturi scazute. In aceasta situatie, suntem tentati sa producem mai multe modele japoneze deoarece colectionarii de acolo le voi cumpara cu siguranta. Pe de alta parte, americanii prefera ceva masiv la un pret mic, ceea ce nu se prea potriveste cu traditia noastra, asa ca trebuie sa producem mai putine modele americane.

Rep: Se pare ca unele modele mai vechi de la AUTOart au dezvoltat probleme la vopsea, pe unele suprafete aparand bule. Ce pot face colectionarii in asemenea situatii?

AUTOart: Consideram ca acestea sunt cazuri singulare in care colectionarii trebuie sa rezolve problema cu distribuitorii de la care au achizitionat macheta. Calitatea vopselei noastre este printre cele mai ridicate de pe piata pentru ca petrecem mult timp cu polisarea si intarirea pentru a ajunge la rezultat.

Rep: S-a vorbit mult despre lansarea modelului Koeniggseg CCX. A durat 3 ani ca macheta sa ajunga pe piata. Colectionarii spun ca lansarea modelului portocaliu a fost programata pentru mai tarziu ca sa fie mentinute vanzari ridicate la celelalte culori. Ce parere aveti despre asta?

AUTOart: Deschiderea usilor, care functioneaza ca la masina reala, a fost o provocare majora in dezvoltarea care a durat 3 ani din cauza modificarilor structurale repetate. Nici un alt producator de machete nu s-ar fi aventurat in dezvoltarea unui asemenea sistem de deschidere a usilor; a fost un proiect dificil pentru noi si platim scump pentru el. Putem spune ca suntem fabricantul care produce machete din pura pasiune, fata a tine cont de costuri si efort pentru a-si atinge obiectivul. In ceea ce priveste culoarea, trebuia sa-l lansam stategic pentru ca toate culorile sa se vanda in mod egal. Fiecare producator de machete si inclusiv fabricantii de masini reale folosesc aceeasi tactica.

Rep: Nu credeti ca ar trebui sa va apropiati de colectionari? V-ati gandit sa dezvoltati un site mai personalizat, nu doar un magazin online?

AUTOart: Avem o relatie apropiata cu unii dintre colectionari, nu direct prin internet, dar pe alte canale. Dezvoltarea unui site personalizat este o treaba prea dificila pentru noi.

Rep: Cum comentati urmatoarea afirmatie in ceea ce priveste modelele pe care le produceti sau le veti produce: Unii oameni cumpara istorie, masina si abia apoi macheta?

AUTOart: Un subiect bun caci mai ales masinile clasice trebuie sa aiba o istorie care sa le sustina. Cand decidem sa producem o anumita macheta, vindem si istoria masinii. De aceea, trebuie sa o facem cat mai realista cu putinta. O macheta cu forme frumoase, dar fara istorie, nu are cumparatori, de aceea nu o luam in considerare.

Rep: La ce sa ne asteptam de la AUTOart in viitorul apropiat?

AUTOart: Telul nostru este simplu: vrem sa facem cele mai bune machete cu putinta in domeniul nostru de preturi si sa completam colectia integrala pentru toate marcile faimoase. Pretul ar putea sa creasca, dar sigur va merita fiecare banut cheltuit.

Rep: In numele cititorilor, as vrea sa va multumesc pentru timpul acordat spre a raspunde intrebarilor de mai sus.
« Ultima Modificare: 05/21/10*, 14 de Ciprian »

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #1 : 05/20/10*, 13 »
Mi-a plăcut. Felicitări!

Offline Oleco Motors

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.191
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar si constructor handmade de machete
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #2 : 05/20/10*, 13 »
Interesant interviu!

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #3 : 05/20/10*, 14 »
Bravos! Chiar daca interlocutorul a oferit in unele situatii raspunsuri usor previzibile interviul tot mi se pare cel mai bun lucru care l-am citit in ultima perioada in ceea ce priveste hobby-ul nostru care nu e inca destul de popular in Romania. Felicitari inca o data Ciprian si te asteptam pe viitor cu lucruri la fel de interesante. Sincer sa fiu m-a surprins putin modul in care a fost abordata problema anului 2008 - si anume salariile si angajatii care se schimba in permanenta datorita salariilor mici. Intotdeauna cand omul va fi pe primul loc in orice companie si compania va avea de castigat.

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #4 : 05/20/10*, 18 »
Mda, rasfatatii de noi: "Colectionarii au fost rasfatati cu modele de buna calitate la preturi scazute pentru prea multa vreme ..."  >:(
E prea scumpa mana de lucru in China ?!?! Sa o mute in Kazakhstan, Burkina-Faso sau Trinidad-Tobago ... unde munictorii pot fi platiti cu acei 2-3$ amintiti si machetele high-end sa ramana la 70-80 euro. E o scuza de kkt pt cresterea preturilor.

Amyway, felicitari "reporterului". Inca o initiativa admirabila.  )0(

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #5 : 05/20/10*, 21 »
Interesant (ma uitam peste intrebarea ca de ce produc multe japoneze clasice in ultimul timp.. eu as fi intrebat si asta: De ce nuj rediteaza modele cautate acum cum ar fi Evo VI Tommi Makinen ed. si Impreza 22B si Impreza-urile de raliu Burns ?)
Click the banner to see my site

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #6 : 05/20/10*, 22 »
Interesant (ma uitam peste intrebarea ca de ce produc multe japoneze clasice in ultimul timp.. eu as fi intrebat si asta: De ce nuj rediteaza modele cautate acum cum ar fi Evo VI Tommi Makinen ed. si Impreza 22B si Impreza-urile de raliu Burns ?)

Buna idee, DS. Cipriane, intr-un interviu viitor (daca va mai fi si sper sa mai fie) intreaba-i te rog daca vor mai scoate modele mai vechi ... ca doar matritele le au. Ar fi atatea modele cu care ar avea succes ...  :-(''

Offline Diecast

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.225
  • De profesie Dealer de machete
    • Autoart.ro
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #7 : 05/20/10*, 22 »
MI-a placut ca la multe intrebari mi-a confirmat raspunsurile pe care vi le dadeam eu mai demult fara sa fi discutat cu ei.

Felicitari Ciprian si ho cu tata bizonilor

Recomand www.SHOWbox.ro - Vitrine high-end pentru machete 1/18

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #8 : 05/20/10*, 23 »
MI-a placut ca la multe intrebari mi-a confirmat raspunsurile pe care vi le dadeam eu mai demult fara sa fi discutat cu ei.

Felicitari Ciprian si ho cu tata bizonilor



Inseamna ca aia de la AA sunt fff previzibili sau ? ::)
Click the banner to see my site

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #9 : 05/20/10*, 23 »
Felicitari pentru interviu,dar raspunsurile mi se par foarte "plastice",aproape nu ne spune nimic nou dl. din China,spre deosebire de interviul realizat mai demult cu cei de la CMC.Iar faptul ca au ridicat preturile atat de mult(aproape la nivelul BBR si CMC) si nu vor sa recunoasca,mi se pare un pic ridicol(250$ inseamna clar o macheta High-End=CMC,Exoto,BBR,sau cine stie,maine poimaine vor fi si 300$) :o

model collector

  • Vizitator
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #10 : 05/21/10*, 00 »
Mda, rasfatatii de noi: "Colectionarii au fost rasfatati cu modele de buna calitate la preturi scazute pentru prea multa vreme ..."  >:(
E prea scumpa mana de lucru in China ?!?! Sa o mute in Kazakhstan, Burkina-Faso sau Trinidad-Tobago ... unde munictorii pot fi platiti cu acei 2-3$ amintiti si machetele high-end sa ramana la 70-80 euro. E o scuza de kkt pt cresterea preturilor.

Amyway, felicitari "reporterului". Inca o initiativa admirabila.  )0(

Iti dai seama ce ar inemna sa mute linia de productie intr-o alta locatie, costurile de logistica, recrutare, instruire, ca doar nu muta fabrica cu tot cu chinezi, s-ar ajunge la niste costuri impresionante care ar trebui acoperite tot, ghici de unde. Si atunci sigur nu s-ar mai apropia nimeni de produsele Aa.

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #11 : 05/21/10*, 08 »
Iti dai seama ce ar inemna sa mute linia de productie intr-o alta locatie, costurile de logistica, recrutare, instruire, ca doar nu muta fabrica cu tot cu chinezi, s-ar ajunge la niste costuri impresionante care ar trebui acoperite tot, ghici de unde. Si atunci sigur nu s-ar mai apropia nimeni de produsele Aa.

Nimeni nu se apropie de produsele Adidas, Mercedes, Coca-Cola, Nestle etc etc etc ... care si-au mutat/extins productia in tari in care sa renteze pastrarea unor preturi competitive ... tocmai pt ca in tarile lor productia a devenit mai costisitoare.
NASA produce piese si mulaje de fibra de carbon in Timisoara ...
Insa aici pot fi alte treburi mult mai "grave". Daca firma este, de origine, chineza, si tinand cont de regimul politic din acea tara ... nu este atat de usor, ba chiar imposibil, sa te muti dupa cum vrei tu si sa faci ce vrei.
« Ultima Modificare: 05/21/10*, 08 de justady2002 »

Offline Diecast

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.225
  • De profesie Dealer de machete
    • Autoart.ro
Rãspuns: Interviu AUTOart
« Răspuns #12 : 05/21/10*, 10 »
Nstle, Mergedes, Adidas au cifre de afaceri de ordinul miilor mai mari decat Gateway.

Pe mine m-au impresionat cele 1000 de modele 1/18 pe care au zis ca le-au produs.

V-ati gandit ca poate CMC va vrajeste cu pretul anuntat de 240 pt bugatti si cand va iesi se va duce intrun 289 de exemplu?





PS Ady, sper ca NASA nu prelucreaza carbonul la mai putin de 1km de oras, pt ca ii dau in gat la mediu. :-:)

Recomand www.SHOWbox.ro - Vitrine high-end pentru machete 1/18